Vad har hänt sedan sist?

Ni kanske undrar vad jag har haft för mig de senaste veckorna. Tänkte att det kanske är bäst att jag skriver det i punktform. Annars blir nog inlägget lite väl långt. 
 
- Varit i Limerick en helg och tog därifrån en tur till Dingle
- Tagit en tour till Wicklow mountains
- Har haft ännu en hamlagad middag hos Madde med Linnea och Roosa. Denna gången blev det tacos och gino.
- Fikat på typ världens bästa café. Drömmer fortfarande om den goda maten jag åt där.
- Funnit min nya favoritfrukost: grekisk youghurt, müsli med russin, nötter och knapriga havregryn och en klementin som är skuren i bitar.
- Träffat flera nya au pairer bl.a. 3 svenska.
- Varit på Dublins kulturnatt, slog två flugor i en smäll och besökte Dublin castle och Book of Kells helt gratis!
- Strosat runt i Dublin
 
Men det största ändå är nog att jag äntligen tog tag i och pratade med min värdfamilj om att jag vill åka hem i December. Datum är inte bestämt än då hon ville vara säker på att en annan au pair kunde komma samtidigt som jag åker. Men någon gång innan jul lämnar jag Irland.
 
En bild Linnea tog på mig i Cork

//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: