Belfast del 1

I helgen åkte jag som sagt till Belfast tillsammans med fem andra tjejer. På lördagen strosade vi omkring i Belfast och tittade på typiska turistattraktioner. Dock har jag aldrig varit ett stort fan av sådana. Det är roligare att bara gå runt planlöst. Vi gick ut till hamnen när det nya Titanicmuseumet ligger. Byggnaden var sjukt cool både inne som ute men vi gick aldrig in i själva museumdelen. Besökte även ett shoppingcenter där man från översta våningen kunde se ut över hela Belfast.
 
Vi bodde på ett hostel inte så långt ifrån centrum. Första gången jag sov på hostel men det var helt okej. Sängen var mycket skönare än den jag har här hemma i Dublin. Vi lagade mat själva där vi bodde och sen gick vi vidare till en pubb. De andra tjejerna skulle upp tidigt dagen efter så de gick tillbaka tidigt medans jag och Linnea satt kvar ett tag. Vi hamnade sedan på en klubb där vi stannade tills stängningsdags. Stället var helt okej men de kunde ha spelat lite bättre musik.
 
 Titanic museet
 
 
 Alberts Memorial Clock
 
 
 Vy över Belfast från översta våningen i shoppingcentret Victoria's Square
 
City Hall
 
//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: