Fyra veckor plus en långhelg

Nu har det gått ännu en vecka och inser att jag varit här i en månad redan. Att tiden skulle gå såhär fort trodde jag aldrig innan jag åkte hit. Även dagar som denna då jag bara sitter hemma och gör egentligen ingenting.
 
Helgen har varit väldigt lugn och trevlig. Började helgen med att se The host tillsammans med Linnea. Hade läst boken sen tidigare och hade ganska höga förväntningar. Men måste säga att de gjorde den riktigt bra och är verkligen värd att se. 
 
I lördags var det kanonväder. Dock blåste det en del men vad gör det när solen är framme för en gångs skull? Det var riktigt härligt vårväder i alla fall men tydligen så hade de 20 grader varmt förra året vid den här tiden. Får hoppas de får en riktig sommar istället (vågar man hoppas?). Eftersom det var så bra väder så ville jag in till centrala Dublin och gå runt med kameran och ta en massa kort. Smsade Linnea och frågade om hon ville följa med och hon hade tänkt göra exakt samma sak så in till stan blev det. Det blev mycket promenerande och många vackra hus och gator att titta på. Som ni kanske har sett i mina bildbombsinlägg innan. Dock slutade kvällen inte så roligt som den började.
 
Söndagen spenderades med min värdfamilj. Det var äggletning på morgonen och till min stora förvåning så fick jag också en. Till skillnad från hemma så firar de påsk på söndagen istället för på lördagen och påskägget är inte ett ägg fullt med godis, utan ett gigantiskt ägg i choklad. Har dock inte vågat smaka det än. Brukar inte gilla den typen av choklad. På eftermiddagen träffade jag Marga som är en spansk au pair som bor väldigt nära mig. Det var trevligt att äntligen träffas och pratas vid på riktigt. Kvällen bjöd på påskmiddag och det bjöds på en typisk irländs maträtt. Dock var det ingen stor skillnad på vad de brukar bjuda på andra dagar. Det var i alla fall potatismos (förvånad? Nej.), kokt skinka(varm julskinka), rostade rotfrukter och kål + sky. Det var gott i alla fall även fast det inte var något speciellt direkt.
 
En bild på området där jag bor
 
//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: