Stressig förmiddag

Varje fredag förmiddag brukar familjens städerska komma så jag brukar inte ha så jättemycket att göra då, bara tvätt om det behövs. Idag hade jag tänkt att sätta mig ner och ta det lugnt med en bok i handen fram tills jag skulle hämta Isaac men så blev det inte. När klockan var över 10 och ingen städerska hade kommit smsade jag mamman och frågade om hon skulle komma. Det dröjde ett bra tag innan jag fick svaret nej. Så nu har jag sprungit runt som en galning de senaste 60 minutrarna för att hinna bli klar med alla sysslor jag vanligtvis gör + tvätt. Vilket jag idag lyckades göra på rekordtid. 
 
Städerskan hade tydligen vid typ 10.00 skickat ett sms om att hon inte skulle komma till mamman. Vem säger till 1,5h efter starttid att man inte kommer? Visserligen vet inte hon vad effektivitet betyder. Hoppas de inte behöver betala henne per timme för fort går det inte när hon städar direkt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: