Trolldeg och vårväder

Denna veckan har börjat bra. Barnen har varit snälla och inte bråkat eller varit särskilt jobbiga överhuvudtaget, dock har det varit en hel del skrik och höga röster som har fått mina öron att säga aj aj. 
 
Till lunch gjorde jag pasta och ostsås med gröna ärtor i. Den var uppskattad av Millie som tyckte det var jättegott men Isaac ville inte ens smaka. Tog då fram pesto som han kunde ha till pastan istället men den röda peston var grön och den gröna peston var ännu grönare så de fick båda hamna i soptunnan. Efter lunchen gjorde jag trolldeg till dem och de gjorde några figurer innan de sprang ut och lekte med grannbarnen. 
 
Vi målade figurerna idag fast själv hann jag bara en av mina. Hej noggrann.. hehe. Idag blev det istället pannkakor till lunch och lika uppskattat som övriga gånger. Dock blev det inga över till mig så min lunch bestod av två riskakor med ost och en energikaka då de inte hade något bröd hemma eller mer mjölk så jag kunde göra fler pannkakor. Jag var ganska så hungrig vid middagen sen kan jag väl säga.
 
Det har varit underbart vårväder både igår och idag. Barnen är ju dock lustiga och vill inte gå ut i solen. Jag tackar grannbarnen väldigt mycket för hjälpen med att få ut dem genom dörren. Så när de väl är ute så är de ute i flera timmar. Idag har jag fått mycket sol :D
 
Just nu sitter jag här och kämpar mot sötsug. Maten här gör mig så fruktansvärt sugen på socker då den är så "tung" om ni förstår vad jag menar med det. I alla fall är det jättejobbbigt.
 
 
 //Anna
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: