Två veckor... äntligen!

Även fast jag verkligen uppskattar att umgås med barnen varje dag, då de är så himla goa, så har dessa två veckor av lov tagit nästan kål på mig. I vanliga fall så brukar det vara svårt att komma upp ur sängen pga att sängen är varm och resten av huset är kallt som i ett kylskåp men inte denna veckan. Har varit så fruktansvärt trött så har slutat med att jag gått upp 5 min innan jag ska vara på nedervåningen. Börjar förstå den där småbarnsföräldergrejen.
 
Har även känt att min fantasi har börjat tryta lite men det är tur man har barnen som är uppfinningsrika. Igår och idag har vi åkt rutchkana på en madrass vi har lagt i trappan. Detta gjorde jag också när jag var liten. Dock har de ju matta i trappan och den är inte heller lika bred eller lång så madrassen ligger still när man åker över den vilket är bra då man aldrig får ont i rumpan. 
 
En sak som har varit bra dock med lovet har varit att jag har fått äta frukost tillsammans med barnen vilket innebär gröt. Detta har jag saknat på morgonen. Har väl egentligen kunnat göra gröt innan men har varit för lat då jag alltid gjort en portion i micron lite snabbt men de har ju ingen micro i detta huset. 
 
På måndag börjar de vanliga rutinerna igen och som jag längtar! Men först så ska jag till Kilkenny imorgon och till det längtar jag ännu mer. Ska besöka mitt första Irländska slott och alla som känner mig vet vilket leende jag har på läpparna. Som ett barn på julafton som precis har öppnat sin roligaste present. 
 
Kilkenny Castle
 
//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: