Inte allt för vanlig dag

Efter en lång kväll igår har jag mer eller mindre gått runt som en zombie hela dagen. Tog bussen från Belfast (som var helgens resa) kl.20 och var i Dublin vid 22.15. Jag skyndade mig från bussstationen till närmsta busshållsplats så jag kunde ta bussen hem och vara hemma till lite efter 23. Men väl vid hållplatsen såg jag inte en enda buss någonstans. Tidtabellstavlorna var tomma och jag började lite panikartat förstå att det nog inte skulle komma någon buss. Efter 30 min i regnet stannar en taxichaufför och säger att busschaufförerna har gått i strejk och att det inte är några bussar som går idag. Så det var ju bara att hoppa in i taxin och åka hem på det viset. Hejdå alla mina sparade pengar denna veckan.
 
Denna dagen har varit ganska ovanlig. När jag brukar börja vid 7.30 hörde jag inte ett ljud från nedervåningen så jag stannade på mitt rum ett litet tag. Hade inte hört något om att jag skulle börja senare. Men när jag gick ner till vardagsrummet såg jag att båda bilarna fortfarande var hemma så föräldrarna låg fortfarande uppe och sov. Var därför halvt ledig tills de gav sig av vid typ 10.30. Barnen åkte sedan på kalas med mormor och morfar vid 13. Åt lunch, städade huset och sen var klockan 15 och hela familjen kom hem igen. Jobbade därför halvt om halvt till kl. 18 då mamman inte sa något om att jag kunde sluta vid 17. De satt nämligen inne i vardagsrummet med stängd dörr och pratade med pappans kusin som var på besök. Visade sig sen senare att jag hade kunnat sluta vid 17.
 
Aja, imorgon är det lägerdags för Isaac igen. Kommer bli trevliga promenader för att komma dit. Vad jag har hört ska inte bussarna gå imorgon heller.
 
 
//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: