Köttebullekok och nästan prickfria barn

Dagen började så himla bra med barnen idag. Inte något klagande över att de var tvugna att städa sina rum och lekrummet. När Isaac var klar med sitt rum sprang han ner till lekrummet och utbrast "Åh det finns ju nästan inga saker att städa upp. Ja! Det är typ bara mina saker så då går de ju jättesnabbt." Han städade upp alla sina saker i lekrummet utan att klaga minsta lilla över att Millie inte var där och städade också. Jag var typ i chock. Det har aldrig hänt!! Så gulleungen fick två glada ansikten på sin tavla på morgonen. 
 
Men precis innan lunch satt vi och busade i soffan. Millie sa något som Isaac uppfattade som en pik mot honom och blev såklart sur. Han tog hennes hand och slog henne i ansiktet med den så hon började gråta. Jaha, då var det bara förlåt och ett kryss på tavla som gällde. 
 
Millie fick sig också ett kryss idag när jag hörde hur hon fick två kompiar att skratta genom att göra narr av Isaac. Det är inte hennes stil alls att bete sig så, utan det var enbart för att passa in. Isaac hörde ju detta förstås och var jätteledsen över att Millie hade sagt att han såg ut som en tjej. 
 
I eftermiddag fick jag sluta någon timme tidigare eftersom jag kommer jobba en massa i helgen. Spenderade de två extra lediga timmarna fram tills 17 i köket med att göra köttbullar. De blev helt okej goda, men inget slår ju mammas. Men barnen och mamman tyckte de var helt fantastiskt goda vilket är det viktigaste. 
 
Här kommer två bilder från denna jobbveckan. Är ledig imorgon fram tills kväll då jag sitter barnvakt. Såå skönt!
 
 
 
//Anna
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: