Julklappar och julmarknad

Ååh vilken julstämning vi fick i helgen. Man märker verkligen att det börjar närma sig jul för oj vad folk det är överallt. Det är knappt så man kan snirkla sig igenom alla människor som trängs på de två stora shoppinggatorna. Det gäller att hålla extra koll på väskan nu. Vi vill inte ha fler snodda plånböcker eller mobiler.
 
Köpte de sista julklapparna i lördags. Så himla underbart att redan ha det klart så man slipper få ångest över att man är ute i sista minuten. Allt ska nu bara packas ner i väskan tillsammans med alla andra grejer som ska börjas packas ner nu i veckan. Lika bra att börja då jag knappast kommer ha tid sista helgen. 
 
I söndags bar det av till Monkstown med Linnea och Madde där SWEA Irland anordnade julmarknad med lite allt möjligt svenskt sådär. De hade ett helt långbord med marabou, ballerina, olw ostbågar, jordnötsringar, lakrits, gott och blandat, dumle, glögg, snabbmakaroner, nyponsoppa och blåbärssoppa bl.a. Man kunde även köpa hembakat, glögg och kokt korv med bröd! 
 
Mina köp blev korv med bröd med senap (ååh vad gott det är!), en marabou daim (får se hur länge jag kan låta bli att inte öppna den), chokladbollar och glögg (som till min stora besvikelse innehöll alkohol. FY vad äcklig den var)
 
Har som vanligt inga vardagsbilder att bjuda på hehe

//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: