2 dagar kvar

Även fast jag skrivit det innan så skriver jag det igen. Jag hatar morgonen! Idag var mamman kvar hemma 1h efter att jag började jobba. Då var det banne mig ett spöke som sprang efter barnen med en blåslampa. De gjorde alla saker som de ska göra innan de börjar städa sina rum på nolltid. Men så fort mamman lämnade huset sjönk hastigheten till botten snabbare än jag kunde blinka. Idag orkade jag inte med några hot om att tvinga dem att stanna i sina rum resten av dagen som mamman sa att jag skulle göra igår. Så de fick göra det i den takt de själva valde. Men de var inte tillåtna att leka eller göra hemgjord isglass innan allt var klart. Det tog dem lite mer än 2,5 timme att städa sina rum och lekrummet.
 
När allt var klart gjorde vi isglass, eller rättare sagt var det frusen smoothie. De tyckte det var jättegott, själv tyckte jag det var lite sådär.
 
Efter lunch hade de vattenkrig igen men jag ville inte bli blöt idag. Har nämligen inte några fler underkläder mer än att jag klarar mig tills på fredag då resten är nerpackade. De var självklart lite sura över det men fick springa och agera vattenpojke eller flicka i mitt fall åt dem.
 
I slutet av dagen hamnade vi inomhus och byggde med Isaacs lego. Hade helt glömt bort hur kul det faktiskt är att bygga med lego. Leka, nä inte så roligt men bygga, ja det gör jag gärna. Blev en ganska bra rensning på hans legobord då vi byggde två nya hus. Så nu har han tre.
 
Idag är det bara 2 dagar kvar innan jag befinner mig hemma i Sverige igen. Längtar!! Eftersom det har varit lika varmt och härligt idag så bjuder jag på ännu en strandbild hemifrån som min barndomskompis har tagit.
 
 
//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: