4 månader

4 månader...
 
Känns väldigt overkligt att det redan har gått 4 månader. Det är 17,5 veckor (121 dagar) sedan jag kom hit. OMG! När jag gick på högstadiet tyckte jag inte tiden gick tillräckligt fort. Gymnasiet gick mycket fortare och var mer i det tempo jag tyckte var helt okej. Men det senaste året sen jag tog studenten har gått sjukt fort. Jag förstår inte hur det kan komma sig. Halva året gjorde jag i princip ingenting och man brukar ju säga att det går fort när man har roligt vilket detta halvår inte var. 
 
Såhär efter fyra månaderna skulle jag såå ljuga för mig själv om jag sa att jag inte har någon hemlängtan. Såhär i sommartider har min hemlängtan bara växt sig större och större, ju mer jag tänker på saker jag hade kunnat göra om jag var hemma. Men däremot gör jag så mycket saker här jag aldrig skulle kunna drömma om att göra hemma. Får ju inte heller glömma alla underbara människor jag har mött här heller. Vilket gör allt så mycket bättre.
 
Jag har vid det här laget lärt känna barnen ordentligt. Något jag inte riktigt kände att jag hade gjort efter 2 månader. Jag har fått se både deras bra och dåliga dagar. Vet vad som gör dem arga och vad som gör dem glada. Vad dom gillar och inte gillar. 
 
Att ta hand om barn är verkligen som en pappa i en film (the backup plan) jag tycker om säger. 
 
"Its awful, awful, awful, awful and then something incredible happens that makes it all worth it."
 
Mina barn är så gulliga även fast jag varje dag bara skulle vilja skrika högt. Senaste tiden har det varit en hel del klagande på barnen i den här bloggen. Måste bli bättre på att skriva ner deras bra stunder istället för deras dåliga.
 
 
//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: