Vad jag har lärt mig idag

Denna dagen började inte precis som jag hade hoppats. Allting flöt på bra med barn och städ och allt fram tills att vi upptäckte att internetet inte fungerade på morgonen. Vilket betydde att jag inte kunde titta på "the real timetable" (typ gps som ser exakt vart bussen är). Så jag fick helt enkelt kolla på den fasta tidtabellen istället och hoppas på att bussen skulle komma när det stod att den skulle göra det. Vi gick och köpte vattenflaskor till barnen innan vi skulle med bussen och stod sedan på busshållplatsen i tid. Kom bussen? Nej. 
 
Första bussen som kom var fel nummer så vi stannade den och jag frågade när våran buss skulle komma. 2 minuter sa han. Det gick 10 minuter och sen kom en bus med samma nummer som den tidigare. Frågar igen när kommer bussen, han säger att den är precis bakom honom. Kommer det en buss? Nej. 
 
Så där stod vi i 25 minuter innan jag typ fick halvt panik och deras camp skulle börja om 10 minuter. När en tredje buss kommer som också är av samma nummer som de tidigare två går vi på och kommer nästan fram. Blir en promenad på 15 minuter och kommer fram trötta och uppjagade 30 minuter för sent.
 
Det jag lärt mig idag.
 
1. Kolla aldrig på den fasta tidtabellen igen.
2. Lita inte på Dublins busschaufförer. (Inte är de särskilt trevliga heller och dumförklarar mig varje gång jag ska betala. Vart Irländarnas servicekänsla har försvunnit någonstans skulle jag gärna vilja veta.)
 
Bussjävel!!
 
//Anna W


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: