Ååh härliga sommarvärme

Har haft två väldigt sköna dagar sen jag kom tillbaka från Cork. Det har varit strålande sol och alldeles lagom varmt.  Jag förväntade mig aldrig att jag skulle få såhär många bra dagar i rad då det har hållt i sig i en hel vecka! 
 
Igår var barnen lediga från skolan så det var en lång dag. Blev inte mycket städande och mådde lite dåligt över att det var så fruktansvärt stökigt och skitigt i hela huset. Fattar inte hur de kan lyckas skita ner det så mycket på bara tre dagar. Vi spenderade förmiddagen med att städa deras rum ordentligt. Eller ja, Millies rum. Hon är precis som min syster med att inte förstå vad helt städad innebär. När hon är klar är det alltid hundra saker kvar på golvet. Eftermiddagen spenderade barnen utomhus och lekte med grannbarnen så jag kunde ligga utomhus och sola hela eftermiddagen medans jag höll koll på dem. 
 
Idag var det storstädning på morgonen och det tog ca. 2,5h timme innan allt var rent. Denna eftermiddag har spenderats ungefär likadant som igår då barnen inte hade några läxor när de kom hem från skolan. Mycket trevliga två dagar med andra ord. Ikväll sitter jag barnvakt så det kommer nog upp något inlägg om Cork-resan ikväll. Bjuder på en liten mobilbild nu.
 
 
//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: