Blarney Castle and Garden

På söndagen tog vi bussen från Cork till Blarney Castle and Garden där vi gick runt hela dagen. Vi klättrade allra högst upp i slottet där det på toppen fanns en sten som man skulle kyssa om man ville ha tur. Men eftersom jag har lite halft basillskräck när det kommer till sådana saker så hoppade jag över det. Plus att min höjdskräck inte tyckte det var någon bra idé att hänga ner i ett hål för att komma åt stenen.
 
Det var en underbar dag med en massa solsken och vackra omgivningar. 
 
Bör kanske nämna att min dag inte började med att jag hade huvudet på skaft i alla fall. Allt börjar med att biljettmaskinen inte vill ta mina mynt. Så vi går till en matbutik för att köpa mat för dagen och göra så jag får lite annan växel så jag kan köpa min bussbiljett. Jag får min växel och går från butiken. När vi nästan är vi busstationen igen inser jag att jag inte har med mig min mat jag köpte. Så det var bara och springa tillbaka till matbutiken och hämta maten som jag självklart hade glömt i kassan. Om det är någon som kan lyckas med något sådant så är det jag. Är nog bland det mest pinsamma jag har gjort. Gjorde nog kassörskans dag en aning roligare i alla fall. 
 
Blarney Castle
 
 
Vy från toppen
 
 
 
Blarney house
 
 
 
//Anna

Postat av: Linnéa

var du där på lördagen? själv var jag där på söndagen ;)

Svar: Så det kan bli ibland när man gör saker och ting lite för snabbt xD
Anna Wiström

2013-06-09 @ 00:00:43
URL: http://linneaaupair.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: