Cork

Anlände till Cork på fredagskvällen efter lite om och men då pappan var senare hem en beräknat och jag inte lyckades ta den bussen jag hade hoppats på. Men fram kom vi i alla fall om än sent.
 
Lördagen spenderades i Cork där vi gick runt på upptäcksfärd. Dum som jag var tog jag inte upp kameran förens i slutet på dagen så har tyvärr inte bilder på allt vi såg. Dagen började med att vi besökte den ena secondhand butiken efter den andra då Linnea var på shoppinghumör. Men det var trevligt även fast jag själv har svårt för butiker där kläder hänger huller om buller. När vi slutat leta efter the english market så hittade vi den och gick runt och kollade där ett tag. En väldigt trevlig inomhusmarknad måste jag säga, lite trevligare än den jag besökte i Polen.
 
Resten av dagen vandrade vi längs floden som rann igenom staden och sedan upp och ner för backen som en stor del av Cork är byggd på. Snacka om att våra ben var möra när vi kom tillbaka till hostelet på kvällen. Vi förberedde oss för utgång men alla de ställen vi gick till hade antingen 21 eller 23-årsgräns så tillslut sket vi i det och gick tillbaka.
 
 
 
 
 
 
 
 
//Anna
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: