Den irländska maten

Många undrar vad jag får att äta och om det är typiskt irländsk. Jag tror maten jag får i min familj är typisk irländsk även fast de säger att de inte lagar den typen av mat. Sen har de ju sina "nyttighets fasoner" också men i det stora hela är den irländsk tror jag.
 
Så, för att ni ska få se vad jag får att äta på kvällarna har jag skrivet ner vad jag har fått att äta under 12 dagar. 
 
Böngryta (paprika, röda bönor, majs, svamp, lök, kikärtor) med ris i tortilla bröd
Böngryta med ris och kyckling
Soppa (morötter, sötpotatis, kyckling, palsternacka + massa annat) - en slät soppa
Chilli (röda bönor, köttfärs, lök, kikärtor) med pasta
Chicken curry (kyckling, gröna ärtor, paprika, kikärtor)
Chilli med ris
Kokt potatis med fiskgryta (lax,någon vit fisk, gröna ärtor)
Böngryta i tortilla bröd
Rotmos (sötpotatis, morötter) med hel makrill och broccoli
Spicy chicken curry med ris
Soppa (morötter, sötpotatis, kyckling, palsternacka + massa annat) - en slät soppa
Chilli
 
Kokt potatis har jag endast fått 2 ggr sen jag kom hit. Broccolin och de gröna ärtorna är alltid överkokta så det är nästan gråa. Sen får jag ofta endast tex chilli utan något tillbehör alls som sista dagen.
 
 
//Anna

Postat av: Anonym

Det såg ju inte alltför farligt ut i alla fall, om än lite enformigt kanske haha! Åker till Irland om mindre än 3 veckor och börjar bli lite nervös för maten som den matälskare jag är... Stämmer det att det nästan aldrig är "riktig" sallad till maten? Gillar din blogg förresten, har precis börjat läsa den och ska absolut fortsätta!

Svar: Hej! Vad kul att du ska till Irland. Det är verkligen ett väldigt vacker land med mycket att besöka. Maten är väldigt enformig men självklart beror det på vilken familj man bor i. Jag har aldrig fått riktig sallad till maten. Vet inte ens om de vet vad isbergssallad är hehe xD Jag kan få broccoli, majs eller gröns ärtor som grönsak till. Men oftast broccoli. Vad kul att du gillar min blogg :)
Anna Wiström

2013-06-26 @ 22:17:55
URL: http://enaupairsdagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: