Tisdag

Dagen har tätt sig precis likadant som tisdagar brukar göra. För första dagen på typ 2 veckor så behövde vi inte stressa till skolan imorse. Det var såå skönt! I vanliga fall tar det ju en evighet att få dem klara för skolan. Är helt facinerad över att det kan ta så fruktansvärt lång tid att städa sitt rum. Men idag gick det liite snabbare även fast det var en himla massa tjat och en hel del "få tillbaka barnen till deras rum", men så är det varje morgon.
 
På eftermiddagen, innan Millie skulle till sin dramalektion, fick Isaac för sig att han skulle skriva en bok som han skulle ta med till skolan imorgon. Problemet var att han efter 5 minuter varken ville komma på historien, skriva den eller rita den. Men en bok skulle han ha i alla fall. En bok han kunde säga att han hade skrivit själv till sin fröken. Slutade med att Millie både illustrerade boken och kom på historien. Den är dock inte nedskriven än.
 
Efter att jag hämtat upp Millie efter hennes dramalektion så följde vi med hennes kompis till lekplatsen en liten stund. Jag satt och pratade med hennes kompis mamma, som förövrigt är svenska, medans barnen lekte. Mycket trevligt var det. 
 
Tyvärr har jag lidit av magknip och kliande ögon hela dagen. Ögonen tror jag beror på att det är så fruktansvärt mycket pollen i luften just nu. Har aldrig varit vidare känslig för det innan men som sagt har det exploderat här den senaste veckan och allt har kommit på samma gång.
 
 
//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: