Tisdag

Dagen har varit ganska händelselös då det har varit de vanliga rutinerna förutom att Millie var hos en kompis efter skolan så jag hade bara hand om Isaac på eftermiddagen. 
 
Jo, just det. Fick använda spisen för första gången då jag skulle värma upp lunchen som mamman hade förberett åt oss. Jag som har väldigt stor respekt för eld tyckte inte alls det var kul att använda gasspis. Minns skräcken i kemisalen varje gång man skulle använda brännaren. USH! Inte nog med det så råkade jag släcka elden flera gånger när jag skulle sänka värmen. Fattar inte varför folk frivilligt har sådana spisar. Jag menar vill man verkligen riskera brännskador på fingrarna varje gång man ska laga mat?
 
Inte nog med det så ville inte Isaac att maten skulle vara uppvärmd utan han föredrog att äta kall chilli con carne, precis som han älskar att äta sin spagetti med köttfärssås kall också, så fick lägga undan åt honom innan jag värmde åt mig. Sen frågade han ut mig hela lunchen varför jag inte ville äta kall mat. Det märks att han är uppväxt på ej uppvärmda rester pga ingen micro.
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: