Check!

Okeej, första och längsta dagen avklarad. Check!
 
Jag är så sjukt trött just nu så ska försöka att bara skriva ett kort och snabbt inlägg ikväll men jag har alltid så lätt för att skriva för mycket känner jag. Dagen har varit okej. Barnen började morgonen med mycket gråt över allt möjligt men de (särskilt Millie) är väldigt känsliga just nu pga att föräldrarna är bortresta. Dock har Isaac varit arg som ett bi nästan hela dagen och klagat på allt som han inte har fått som han vill med. Tyvärr är jag lite för snäll, eller snäll vet jag inte om det är rätt ord. Jag tycker inte om att skrika och gör det därför inte särskilt ofta. Däremot ger jag mig inte så han får aldrig som han vill men jag pratar alltid med normal röst och får istället upprepa mig hundra gånger om innan han lyssnar. Vet inte vad som är bäst att göra, skrika eller upprepa. 
 
Till middag gjorde jag kycklingenchiladas och det var omtyckt. Till och med Isaac åt! YEY! Hade tyvärr inte hittat de kryddor jag skulle velat ha men hittade en chilliketchup som funkade utmärkt. De hade aldrig ätit något liknande innan och de visst inte riktigt hur de skulla äta det. Försökte få Isaac att äta med kniv och gaffel men det var omöjligt. Min mamma hade ju flygit i taget och jag och mina syskon hade ätit på samma sätt när vi var små. Här äter de med fingrarna så fort det inte är för kladdigt. 
 
Och ja, inlägget blev långt i alla fall. Men men, imorgon kommer föräldrarna hem igen så hoppas barnen är på bättre humör då. 
 
God natt!
 
Bild från centrala Dublin
 
//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: