Förra veckan

Ligger lite efter med uppdateringen just nu känner jag men har haft fullt upp med resande hit och dit. Var sjuk hela förra veckan och envis som jag är så låg jag inte direkt ner och vilade utan sprang runt i huset och städade och lekte med barnen. Men så blev jag ju inte direkt bättre heller.
 
Millie var hemma sjuk onsdag och torsdag så det blev väldigt långa dagar men allt flöt på bra och de gjorde inte mitt liv så komplicerat i alla fall. Gjorde pannkakor till barnen när Isaac kom hem från skolan och sen överaskade jag dem med äppelpaj som efterrätt på torsdagen. Linnea hade berättat om en supergod äppelpaj och gav mig receptet så var tvungen att testa att göra den. Eftersom jag ville att det skulle bli en överaskning så slängde jag ihop den på onsdagskvällen efter att barnen hade gått och lagt sig. Spenderade ett bra tag i mataffären för att finna ingredienser men efter mycket letande hittade jag tillslut allt jag behövde på de översta hyllorna som jag inte nådde. Den blev faktiskt jättegod och barnen tyckte också om den, i alla fall Millie. Vet inte om Isaac gillade den eller inte, han åt inte upp allting i alla fall men han blev distraherad av grannbarnen och sprang ut och lekte. Han glömde säkert bort att han ens hade någon paj kvar.
 
Fredagen gick snabbt och deras morfar kom och hämtade barnen direkt efter att Millie kom hem från skolan. Jag gjorde en snabbstädning av huset innan jag packade ihop min väska och tog bussen in till stan för att åka vidare till Galway med Linnea. Separata inlägg kommer.
 
 
 
//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: