Glada barn och vattenkrig

Idag var båda barnen glada hela dagen till skillnad från igår, då Millie började gråta för att hon inte förstod sin matteläxa med en gång. Jag kunde tydligen inte hjälpa henne på rätt sätt, så det tog ett bra tag innan jag lyckades trösta henne. Med lite hjälp av spotify och One direction-låtar så gick det mycket lättare.
 
Tiden mellan det att jag har hämtat Isaac och ska hämta Millie från skolan spenderades igår hemma hos Marga och en av pojkarna i den familjen. Hon är en au-pair från spanien som tar hand om två pojkar i Isaacs ålder. Den familjen är goda vänner till min värdfamilj men det har inte blivit att vi har umgåtts särskilt mycket tillsammans med barnen. Isaac var i alla fall jätteglad för detta och vi gör nog om det fler gånger. För det var trevligt.
 
Idag har varit en toppendag. Barnen har varit glada och Isaac har lyssnat på mig nästan hela dagen (utom morgonen). Behövdes inte jätte mycket upprepningar alls. Millie hade sin andra teaterlektion idag och under tiden hon var där så hade jag och Isaac vattenkrig hemma på gatan. Dock gick leken ut på att jag skulle träffa Isaac med en vattenpistol då de bara hade en som inte var trasig. Vilket passade mig bra, hade inte direkt lust att bli jätte blöt. Men blöt blev jag i alla fall när han fick tag på pistolen och började skjuta på mig.
 
Har dock haft ett par riktigt tunga dagar med en del hemlängtan och kännt mig allmänt nere men idag har det släppt. Tack och lov! 
 
Bild från Phoenix park i helgen

//Anna
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: