Lång natt

Idag mår jag inte jätte bra. Och det beror inte på baksmälla. Är det något jag inte klarar av så är det att vara uppe väldigt sent vilket det blev igårkväll. 
 
Jag hade tänkt att spendera lördagen hemma för att sedan gå ut på kvällen. Men så blev det inte. Väldigt snabbt och spontant bestämde jag mig för att följa med Linnea in till stan för att gå på en soul festival i Merrion Square Park. Tror nog aldrig jag har gjort mig klar på så kort tid. Det var som sagt riktigt härligt väder och musiken var till en början bra. Banden som var i slutet var mer åt reggae hållet och är väl inte jätte förskjust i sådan musik. 
 
Åkte hem igen och bytte om och gjorde det dumma valet att ha klackskor på sig. Mötte upp Linnea och Madde i stan runt 22. Fick skavsår relativt snabbt och resten av kvällen var en pina för mina fötter som bara gjorde mer och mer ont. På sista stället gick jag runt barfota i stort sett hela tiden och sen nästan hela vägen till bussen. Kom hem vid 4.30 på mogonen och upptäcker att mina värdföräldrar har låst dörren från insidan. Yey! Efter att jag har försökt ringa dem ett antal gånger så ringer jag på dörrklockan. Ville inte precis väcka barnen men som tur var så vaknade de inte. Gick och la mig vid 5 och vaknade vid 11.30 men måste nog ha varit den sämsta sömn jag haft. Det blir väldigt fel i mitt huvud när jag går och lägger sig när solen går upp och fåglarna kvittrar.
 
I början av festivalen, var betydligt mycket mer folk senare
 
//Anna
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: