Mysig helg

Har inte skrivit någonting på ett par dagar nu men har varit väldigt trött och har bara velat sova när jag varit hemma. 
 
I fredags kväll åkte jag in till centrum och mötte upp Linnea. Vi åt asiatisk buffé som var sådär, gick sedan runt i de södra delarna av centrala Dublin och njöt av den härliga sommarnattskvällen. Efter det satte vi oss på ett café på uteserveringen och beställde varsin brownie. Himla mysig kväll med andra ord.
 
I lördags eftermiddag mötte jag upp Madde som kom till Dublin förra veckan. Visade henne runt i centrum men det finns inte så himla mycket att visa egentligen så det gick ganska snabbt. Vi mötte sedan upp Linnea och tog en fika på ett av våra favoritcaféer. Provade deras mat för första gången och den var nästan lika god som deras bakelser. Billigt var det i alla fall så där kommer jag nog äta fler gånger. Efter det bar det av hemmåt och resten av kvällen spenderades i sängen med datorn i knät framför eurovision. 
 
Vaknade upp till solsken på söndagen och ett sms från Linnea som undrade om jag ville följa med till Phoenix park. Så in till stan bar det. Vi köpte med oss picknick och gick till parken där vi spenderade hela dagen. Det fanns inte ett enda moln på himlen på hela dagen och det var riktigt varmt. Har en smått ömande rygg just nu.. solkräm är inte det första jag lägger ner i väskan precis. Vi låg i gräset och bara njöt och pratade. Var så himla skönt att känna gräset mot mina bara fötter. Underbar dag helt enkelt!
 
Ibland behöver man helger då man bara njuter av det lilla. Det lilla är något som Dublin har mycket av.
 
 
 
//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: