Två bra dagar

Har haft två bra dagar även fast jag fick jobba över en timma längre idag. Verkar bli mycket övertid denna veckan. 
 
Igår var det precis som idag soligt och fint hela dagen. Tack för det! Millie hade teaterlektion på eftermiddagen och under tiden lyckades jag övertala Isaac att ta ut cykeln. Isaac kan nämligen inte cykla än och jag tycker att det är på tiden att han lär sig. Det gick väl lite sådär. Han tittade mer på sina fötter än framför sig och lät mig hålla cykeln när han trampade på. Tänkte inte så mycket på balansen med andra ord. Tycker dock det är okej då det är bättre att han tycker det är roligt nu i början och sen vill lära sig cykla själv. Måste säga att cykeln han har är svår för att vara nybörjarcykel. Ingen fotbroms, utan bara handbroms.
 
Idag har vi spenderat nästan hela dagen utomhus i det fina vädret. Yey! Millie hade inga läxor idag så det fanns inte många måsten. Slutade med att det var ett ganska stort gäng barn som var med och lekte olika lekar på "the green field" som de kallar det. En stor gräsmatta nära huset som jag själv kallar minfältet pga all hundskit som finns där. Men vi hade väldig kul i alla fall och tiden gick fort så märkte knappt av att jag jobbade längre än vanligt.
 
Ikväll har jag suttit barnvakt en liten stund på kvällen. Eller ja, sitter fortfarande barnvakt men barnen sover så just nu är det inte så jobbigt. Isaac var lite på sin dåliga sida ikväll då han inte riktigt ville gå och lägga sig. Men han stannade i sitt rum i alla fall.
 
Tyvärr har jag inga bilder att bjuda på från dagarna. Får försöka bli bättre på det.
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: