Barn som ignorerar

Jag är så trött på barnen just nu (eller kanske borde skriva Isaac). Han totalt ignorerar mig hela tiden och ju mer jag tjatar ju mer döv blir han. Precis som en skänkeldöv häst. Jag har inte snackat med mamman denna veckan men gjorde det förra veckan och det ända hon gjorde var att rycka på axlarna. Det gör mig så irriterad att de accepterar det här beteendet från honom. Jag vet att pappan inte tolererar det men han är typ aldrig hemma längre pga nytt jobb.
 
Barnen har lärt sig för länge sedan att de kan göra precis vad de vill för jag kan ändå inte göra något. Jag har kommit in i den fasen nu att jag inte orkar längre. Och framförallt jag bryr mig inte. Jag orkar inte bråka konstant med barnen längre och har de inte gjort saker som föräldrarna vill att de ska göra så känner jag att det inte är mitt fel. Jag har försökt med alla knep jag kan komma på för att få dem att göra som jag vill. Väljer föräldrarna att inte stå bakom mig i detta så får de ta konsekvenserna själva. När det gäller denna biten så är jag så sjukt glad att jag bara har lite mindre än 4 veckor kvar. 
 
Jag vill inte spendera sista tiden här med att bråka och vara irriterad, arg, ledsen och besviken på barnen. 
 
Jag hoppas för den nya au pairens skull att föräldrarna ser detta beteendet över jullovet och gör något åt det. 
 
Ljust nu längtar jag hem till snö och vinter och jul såklart
 
//Anna

Postat av: Andrea som au pair i Irland

Så tråkigt att höra att det är problem med barnen. Men som du säger, försök att njuta av tiden och eftersom det är så kort stund kvar så är det väl okej att liksom inte bråka på dem lika mycket. Tycker dock att du ska förvarna deras nästa au pair så att hen vet vad som väntar!

Svar: Varnade den nya au pairen redan innan hon valde den här familjen så hon vet om det. Det kommer bli sjukt svårt att undvika bråk då de typ vägrar göra någonting som jag ber dem om. De lyssnar bara på mamma och pappa. Plus att de gärna vill att jag ska vara deras personliga tjänare. Anna, packa upp mina läxböcker och lägg dem i en fin hög sorterat i storleksordning, kan du hämta min mobil, hämta min laddare, hämta penna osv osv. De är så sjukt jobbiga just nu.
Anna Wiström

2013-11-19 @ 23:19:07
URL: http://andreagunnarsson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: