Tips: Jämför!

Söker man privat så får man den underbara möjligheten att jämföra olika familjer. Skriv ner i ett block, worddokument, google drive eller vart som helst alla dina frågor du har och checka av varje fråga du ställt till de olika familjerna. 
 
Det är lätt att man tar första bästa och det kanske inte blir den bästa familjen att spendera ett år tillsammans med. Jämför du så kanske du hittar den där absolut perfekta familjen. Jag jämförde inte tillräckligt många familjer känner jag nu såhär i efterhand. Jag hade säkert hittat en mycket bättre familj om jag hade gett det lite mer tid. 
 
Och nu till en bit som kanske inte är lika rolig men som är viktig att veta om. 
Det finns folk som vill lura en och utnyttja en på aupairworld. Folk som är ute efter pengar osv. Var försiktiga! Du ska aldrig behöva ge några pengar. Låter familjen för bra för att vara sann så är det oftast så att det inte är sant heller.
 
På facebook finns en hel del lokala au pairsidor där man kan hitta familjer som söker au pair men de tipsar även om familjer som inte är riktiga eller som är riktigt dåliga. Vet du exakt vart du vill åka så kolla runt på facebook. Där kan du hitta mycket information.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: