7 månader

Sju månader har gott och har nu lite mer än två kvar här på Irland. Jag kan inte förstå att tiden kan gå så fort. Det känns inte alls som att jag har varit här så länge. Det går liksom inte in i mitt huvud att jag inte precis har slutat skolan. För det är så det känns. Att jag precis slutade gymnasiet, vilket nu är hela sexton månader sedan och det kan jag absolut inte förstå. Vad har jag gjort med denna tiden? Ingenting känns det som. Jag känner mig oproduktiv och som att jag slösar tid. 
 
Sedan jag skrev ett sammanfattande inlägg sedan så har det hänt en hel del. Barnen är tillbaka i skolan, ett helt sommarlov har gått och snart är Irlands sista höstmånad slut också. Det har varit en hel del bråk med barnen den senaste tiden. Vi har varit väldigt sura och irriterade på varandra vilket är väldigt tråkigt. Barnen tycker inte om att jag säger till dem vad de måste göra så det är väldigt mycket ignorerande och särskilt från Isaacs sida. De vill ha mig som en betjänt och ingenting annat, vilket jag inte accepterar (och inte föräldrarna heller för den delen). 
 
Denna veckan har i alla fall börjat bra och det har inte varit några bråk alls än så länge. Jag hoppas det fortsätter så. Det gör alla så mycket gladare. 
 
Just nu längtar jag tills slutet på oktober då min familj kommer hit på ett kort besök. Det ska bli jättekul att äntligen få visa dem lite av det liv jag lever här.
 
En mobilbild från igår, hade solen i ögonen.
 
//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: