Älskar onsdagar! (Särskilt denna)

Länge sedan jag skrev någon om barnen och mitt faktiska liv som au pair. Men idag får det bli ett sådant inlägg.
 
Allting har kommit igång igen med skola, musikskola och andra aktiviteter. Precis som i våras så har barnen musik på onsdagar vilket får hela dagen att bestå av hämta och lämna barn. JAG ÄLSKAR DET! Tiden går ju så himla fort och det blir färre tillfällen som jag och Isaac bråkar. 
 
Idag har jag och Isaac inte bråkat alls vilket nog inte har hänt sen någon gång innan sommaren typ. Hur underbart som helst. Isaac tycker inte riktigt om att ha någon som säger till honom vad han ska göra. Vilket leder till att han totalt ignorerar mig när jag ber honom att göra saker för det mesta. Inte hjälper det när mamman säger att det är okej att han inte städar upp i lekrummet efter sig innan han går ut och leker. (Det är hon från första början som har bett mig se till så att barnen städar upp efter sig.) 
 
En annan bra sak med denna dagen var att jag inte behövde ta barnen till skolan, vilket betydde sovmorgon! Det är ju så himla skönt. Jag är väldigt tacksam för att jag har mitt sovrum på tredje våningen och vaknar därför inte av att barnen stojar på andra våningen. 
 
Ikväll blir det barnvakt. När vet jag inte riktigt men de skulle ropa när de var klara att åka.
 
Mobilbild från Glendalough
 
//Anna

Postat av: Andrea som au pair

Svar: Haha, jo, jag har märkt att det är myyyyyyycket pommes här!

Och gud vilket vackert ställe på bilden!

Svar: Det är nog det jag saknar mest. Den svenska maten.
Det var så sjukt vacker där! Heter glendalough och ligger i wicklow mountains.
Anna Wiström

2013-10-03 @ 12:14:34
URL: http://andreagunnarsson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: