Wicklow mountains

Söndagen den 22 September så begav sig jag och Madde till Wicklow mountains som är det sista "stora" jag hade kvar på min lista med saker jag vill se.
 
Eftersom bussen gick från stan vid 9.30 så skulle inte jag ha kunnat ta mig in i tid då det inte gick någon buss från där jag bor så tidigt. Skulle då sova hos Madde mellan lördag och söndag men självklart så glömmer jag bort att ta med mig sakerna in till stan. Så det var bara att bege sig hem och hämta sakerna och åka tillbaka igen. Slöseri med pengar, yes! 
 
När vi sedan på kvällen ska kolla upp bussen från Madde inser vi att det inte går någon buss därifrån heller. Vi fick därför ställa klockan väldigt tidigt för att sedan gå in till centrum, en promenad på ca. 1,5h. 
 
Wicklow var jättefint och är det bra väder så rekommenderar jag er att ta en dagstour dit om ni befinner er i Dublin. Men det bästa är nog att hyra bil och köra runt och se det man själv verkligen vill se och kunna stanna vart man vill.
 
Våran tour bestod av flera stopp, skriver under bilderna vad det är för platser. Sista stoppet var i Glendalough men gör ett separat inlägg om det.
 
Vy över Dublin
 
 
 
 
Här spelades delar av Braveheart in
 
 
Bron där de träffades i PS. I love you (Ligger mitt ute i igenstans)
 
 
//Anna

Postat av: Jenny

ett ord - WOW!
Irland är verkligen vackert! Det är ett land som jag sedan länge tillbaka viljat besöka :) men om jag någon gång kommer dit ska jag definitivt åka till Wicklow mountains, älskar filmen PS I love you.
Hur länge har du jobbat på Irland? :)

Själv håller jag på med ansökningsprocessen för att bli au pair i USA och hoppas åka i början av år 2014 :)

Svar: Irland har verkligen hur fin natur som helst. Särskilt längs kusten. Det är synd att vädret är så dåligt bara. Jag har varit här sedan 1 mars och åker hem i December innan jul någon gång.

Åhh vad kul! Hoppas du hittar en bra familj. Ansökningsprocessen bestod av vääldigt mycket nervositet för mig. Funderade på USA först då jag har en hel del släkt där som jag gärna vill träffa och även uppleva det land de bor i. Men hade inte tillräckligt med barntimmar för det. Det får bli en lite längre resa någon gång i framtiden istället.
Anna Wiström

2013-10-17 @ 15:22:14
URL: http://aupairjenny.blogg.se
Postat av: Jenny

Va härligt! Trivs du bra där? :)

Ja, jag blir nästan nervös av att bara tänka på det, haha.. Lite hatkärlek till det kanske? Nervöst, men spännande samtidigt liksom :)
Om du trivs med jobbet har du iaf möjligheten att åka till USA efter du kommer hem från Irland, du har ju ganska mycket barntimmar därifrån kan jag tänka mig :) annars är inte en resa helt fel det heller :D

Svar: Jag gillar Dublin. Min värdfamilj är okej men långt ifrån bra. Känner mig mer som ett hembiträde än en au pair.
Man lär sig otroligt mycket om sig själv genom hela au pair resan. Vilket var det jag hoppades på när jag åkte iväg. Är väldigt klar med au pair och vill börja plugga nästa höst så det får bli en resa istället.
Anna Wiström

2013-10-17 @ 21:21:27
URL: http://aupairjenny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: