Limerick

Fredagen den 30 augusti åkte jag, Linnea och Madde till Limerick för att på lördagen ta en tour till Dingle. Denna gången bodde vi på ett hotell då vi hittade ett som var riktigt billigt. Förutom att vi blev väckta mitt i natten mellan fredag och lördag av att hotellets brandalarm gick igång.
 
På lördagen begav vi oss upp ganska tidigt för att ta en tour till Dingle. Mer om det kommer i ett annat inlägg.
 
På söndagen gick vi på upptäcksfärd i Limrick. Själv hade jag inte kollat upp något om staden innan, annat än att jag hade hört att den skulle vara ganska nergången. Vi besökte i alla fall King Johns castle vilket var ganska häftigt. Även fast King John aldrig hade satt sin fot i slottet så är det ändå så centralt i alla de legendariska historier man har hört i hela sitt liv. Efter det strosade vi mest runt längs Limericks gator innan vi satte oss på en restaurang och efter det tog en tidig buss tillbaka till Dublin.
 
Det fanns inte jättemycket att se i Limerick tycker jag. Det är inte en sådan stad man känner att man måste se om man är i Irland. 
 
 
 
 
 
 
//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: