Anmälan till högskolan

Jaha, då var årets anmälan till högskolan klar och inskickad. En del saker har ändrats sen förra årets ansökan. En del utbildningar är borta och en del nya har kommit till. Men i toppen är det i stort sett samma som förra året. Några har bara bytt plats.

Dock är jag lite sur för att jag missade sista ansökningsdagen för arkitektutbildningen i Köpenhamn. Flytten till Dublin fick mig helt att glömma bort det..

Kan inte fatta att jag detta är andra gången jag skickar in en ansökan till högskolan. Precis som förra året så är jag ganska säker på att jag inte kommer börja på högskolan i höst. Men däremot är jag nu mer sugen på att faktiskt börja plugga igen. Tanken på att plugga ytterligare fem år fick mig förra gången att bara vilja fly och gömma mig bakom en soffa. Men fortfarande finns lite av den känslan kvar och det beror på att jag är rädd för att välja fel. Jag är inte säker på att de utbildningar jag har valt och som jag har tittat på så länge är det jag verkligen vill.

Vad framtiden kommer bära med sig vet jag inte och vill egentligen inte veta heller. Men ibland önskar jag att jag kunde få slippa all denna tvivel och osäkerhet och beslutsångesten.
 
//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: