Längtan

Just nu har jag flera saker jag längtar till. Både bra längtan och jobbig längtan. 
 
Den bra längtan är de saker jag ser fram emot att göra inom en snar framtid. Bland annat så bokade jag och Linnea igår hostel för att i början på maj åka till Galway. Vilket ska bli så himla kul då naturen runt omkring det området ska vara helt fantastiskt.
Andra saker som är planerade är:
- En kort resa till Stockholm också i början på maj
- Mumford & Sons konsert i Phoenix park den 14 juli
 
Sen fick jag även reda på igår att jag har en veckas ledigt i mitten av juli då familjen ska åka till Cork. Eller jag får välja om jag vill följa med dem till Cork eller hitta på något annat. Har inte direkt bestämt mig än hur jag ska göra dock.
 
Den jobbiga längtan är längtan efter något annat. En längtan jag tydligen inte kan bli av med. Innan jag skulle åka iväg som au pair så trodde jag det var utomlands jag längtade eller till en storstad. Den försvann ett kort tag men är nu tillbaka. Denna gången är jag inte säker på vad det är jag längtar efter. Jag vet att det inte är hem, men är det en längtan efter ett annat land, en annan stad eller är det bara helt enkelt något helt annat? Något som inte har någon som hellst betydelse i vart i världen jag befinner mig. Jag vet inte.. jag vet inte.
 
"Längtan är när man är helt kär i nånting som ännu inte är. Längtan är väntan på de där ögonblicken när man bara är - och man bara är där man är."
 
Jag vill bara finna det ställe där jag är
 
 
//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: